Jaki dodatkowy budynek sobie wybrać?

Ja pisząc o dodatkowych budowlach mam na myśli te, które są na dole w tym menu z budynkami po wejściu do senatu a grepolisie. Jak się okazuje nie można postawić ich wszystkich, ponieważ jeśli zbuduje się jedną budowlę, to możliwość robienia pozostałych niestety znika. Więc co tutaj najlepiej wybrać?
Do wyboru mamy oczywiście takie obiekty jak latarnia morska, biblioteka, teatr i łaźnie.

Każda z tych budowli daje inne perspektywy dla wioski, ale dla mnie najlepsza jest łaźnia. Daje ona 10 % dodatkowej zagrody, co przekłada się na 300 mieszkańców. Wiesz ile to defensywnych jednostek. Dodając do tego fakt, iż masz mur na maxa oraz tą wieżą wspomagająca 10% obrony, możesz zrobić naprawdę solidną warownię. 300 szermierzy, albo po 100 szermierzy, łuczników i hoplitów, to bardzo dużo jak na obronę. Można oczywiście dorobić sobie jeszcze jakieś biremy, które mają 160 wskaźnika obrony przed innymi okrętami. Tirem nie zalecam, bo trzeba 16 ludzi na tiremę, a ma ona 250 obrony, podczas gdy birema zużywa 8 ludzi a ma jak już wspominałem - 160. Czyli mnożąc to przez 2, wychodzi 320, a to tyle samo osadników co jedna tirema.

Ale do rzeczy, dlaczego nie robię innych budowli. A dlatego, że latarnia daje bonus jedynie dość szybki dla statków, co średnio mi się widzi, może jedynie podczas wysyłania komuś wsparcie, ale warto informować wcześniej o tym. Zresztą jeśli ktoś chce zaskoczyć kogoś szybszym atakiem, to niestety musi się liczyć z tym, że będzie on mógł wystawić o 300 mniej żołnierzy, niż w przypadku wioski z łaźnią.

Teatr ma tam niby jakieś spektakle za 1 punkt, ale trwają one 5 dni, co jest bardzo upierdliwe jak dla mnie, a te punkty walki można prędzej zdobyć atakując kogoś i nawet jeśli cały atak zginie to i tak zdobywa się punkty doświadczenia/walki - z wyjątkiem tych wioseczek na wyspach, z  których można pobierać surowce, bo tam nie zdobędziesz punktów walki w grepolis;/.

Została biblioteka, której też nie potrzeba, bo ja sam nie zużyłem punktów z akademia. Myślę że 30 poziom akademia starczy, bo i tak trzeba tyle mieć, żeby robić statki kolonizacyjne i mieć możliwość przejmowania innych wiosek. Na więcej już nie potrzeba, bo tirem nie robię, gdyż do obrony wolę biremy.

Więc 300 dodatkowych osób z łaźnie wygrywa, co w przełożeniu na kilka wsi koło siebie z samym defensywnym wojem da bardzo wiele i nikt mi nie podskoczy:)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz